Startschot samenwerking KLM en Asics

KLM en Asics gaan samenwerken op het gebied van vitaliteit. Daarbij richten ze zich op zowel KLM-werknemers als (frequente) reizigers. De twee bedrijven concentreren zich op het thema ‘run the world’, de wereld ontdekken op je hardloopschoenen.

Als startpunt van de samenwerking én in het kader van de honderdste verjaardag van KLM is vandaag de speciale Asics KLM100 hardloopschoen gelanceerd. Asics’ CEO EMEA Alistair Cameron overhandigde de schoen aan KLM’s president-directeur Pieter Elbers.

De samenwerking met Asics, hét sportmerk voor hardlopers, is een logische stap in KLM’s commitment aan ‘running’. Sinds eind vorig jaar is KLM titelsponsor van de Urban Trail Series en ook sponsort KLM de Dam tot Damloop en de TCS Amsterdam Marathon. KLM is supporter van hardlopen, omdat het gezond, laagdrempelig en een uitstekende manier om de wereld te ontdekken is, zowel dichtbij huis als tijdens een zakentrip of vakantie.
“Bewegen maakt je fitter, energieker en gelukkiger. Zowel op het werk als daarbuiten”, zegt Pieter Elbers, president-directeur KLM. “En alleen als je lekker in je vel zit, kun je het beste uit jezelf halen. Ik ben dan ook heel blij met de samenwerking met AASICS, die als doel heeft onze medewerkers en klanten zich fit te laten voelen, een goede ervaring te hebben én de wereld te laten ontdekken door hard te lopen.”

Alistair Cameron, CEO EMEA Asics: “Net als Asics gelooft KLM in de kracht van hardlopen. We willen dat meer mensen de positieve voordelen van hardlopen ervaren, zodat zij hun fysieke en mentale welzijn kunnen verbeteren. Met KLM’s focus op gezondheid en vitaliteit en de expertise van Asics op het gebied van hardlopen, zullen nog meer mensen het verschil ervaren dat hardlopen kan maken. Wij zijn dan ook heel enthousiast over deze samenwerking.”

De Asics KLM100 schoen is speciaal voor KLM’s honderdste verjaardag ontworpen door Asics in een limited edition, die KLM-medewerkers via een voorinschrijving konden bestellen. De schoen, model ROADHAWK FF2, is uitgevoerd in KLM-blauw met unieke details en een oranje accent. In de Asics-webshop en in de flagship stores in Amsterdam en Rotterdam is de schoen in een beperkte oplage vanaf vandaag beschikbaar voor de (frequente) reiziger en de consument.

Medewerkers in beweging

Als een van de grootste private werkgevers van Nederland vindt KLM aandacht voor gezondheid belangrijk. Daarom helpt KLM haar medewerkers in beweging komen door het aanbieden van coaching, workshops en een KLM-loopprogramma. Elk jaar doen zo’n 1.200 KLM’ers mee aan de Dam tot Damloop.