Hoofdsponsor Ziggo en partner Bud hebben het 35e landskampioenschap van Ajax aangegrepen voor een felicitatiecampagne.
Ziggo ontwikkelde in samenwerking met MediaMonks een outdoorcampagne om de kampioen te feliciteren. De campagne wordt uitgerold op social media, in print en op digitale buitenreclame in Amsterdam.
Thomas Metz, sponsor manager bij VodafoneZiggo noemt dit seizoen het ‘Seizoen van de thuiskijkers: “We hebben tijdens speelronde 30 de ESPN Eredivisie-kanalen opengezet. Op die manier konden zoveel mogelijk fans de kraker Ajax-AZ en alle andere wedstrijden zien. Met het behalen van het kampioenschap zochten we nu ook nog naar een passende felicitatie voor Ajax, die het thema ‘thuiskijkers’ extra benadrukt en daarnaast lekker opvalt.”
Jordi van de Bovenkamp, creative director bij MediaMonks: “Inspelen op alles dat beweegt op sociaal vlak is een van de kerneigenschappen van het team van MediaMonks Amsterdam. Dus toen Ziggo ons vroeg om na te denken over deze campagne voor Ajax kwamen we al vrij snel met de visual van een 1, opgemaakt uit het turven van 35 titels. Een concept dat we tot het 250e landskampioenschap kunnen inzetten; over duurzaam gesproken.”
Bud eert de 35e landstitel met een graffiti kunstwerk op NDSM-plein. De Amsterdamse graffiti-artist Tim Rodermans en partner Bud sloegen de handen ineen en creëerden een fraaie creatie met de passende titel ‘Kings of the Game’. Dit kunstwerk is vanaf maandag 3 mei te zien op het NDSM-Plein naast het STRAAT Museum. Op het zes bij zes meter grote canvas pronken Dusan Tadic, Lisandro Martínez en Ryan Gravenberch met de kampioensschaal. Het drietal heeft dit seizoen een doorslaggevende rol gespeeld in het behalen van de dubbel.
Tim Rodermans: "Het artwork straalt kracht en winnaarsmentaliteit uit. Tadic als aanvoerder, Martínez met zijn passie en strijd en Gravenberch als doorgebroken talent. Het tekent waar Ajax en Bud samen voor staan: greatness.”
Bud is partner van Ajax sinds 2019 en lanceerde eerder al het lied ‘Voor Ajax’ in samenwerking met Sophie Straat ter ere van de 35e landstitel. De campagne Kings of the Game is een eerbetoon voor de behaalde successen van Ajax en haar spelers.
“Echte Ajax-fans zoals graffiti-artist Rodermans en zangeres Straat lieten zich inspireren door het succes van Ajax, met een passend kunstwerk en lied als resultaat”, zegt Bud. “Samen met deze creatieve Ajax-supporters gaat Bud voor greatness, met als doel mensen te inspireren om kansen te grijpen, ambitie te tonen en successen te vieren.”