Rabobank lanceert optimistische ClubSupport campagne

Vandaag lanceert Rabobank de nieuwe Rabo ClubSupport campagne, ook dit jaar onder het merkthema ‘iedereen verdient een club’. De optimistische campagne is ontwikkeld door 180 Amsterdam, en borduurt verder op de ClubSupport-campagnes van de afgelopen 3 jaar. Met Rabo ClubSupport draagt Rabobank het hele jaar door met kennis, netwerk en geld bij aan maatschappelijke doelen van meer dan 30.000 clubs door heel Nederland.

Centraal in de campagne staat de overtuiging van Rabobank dat het Nederlandse clubleven de samenleving sterker maakt. In de eerste commercial volgen we drie individuen die aansluiting vinden bij een club en daar helemaal in hun element zijn. Een meisje dat graag wil dansen vindt in Kunstbende een plek waar ze haar creatieve talent kan ontwikkelen. Een scoutingleider weet zijn hele club op de been te krijgen om het clubhuis te verduurzamen. En een jongen die het liefst zou hockeyen vindt dankzij de Hockey Foundation in zijn eigen wijk een club waar hij welkom is. Mede dankzij Rabo ClubSupport kunnen deze clubs bestaan en hun doelen op het gebied van talentontwikkeling, verduurzaming en inclusiviteit verwezenlijken.

Speciaal voor deze campagne is een moderne remake gemaakt van het Cheers-nummer ‘Where everybody knows your name’, ondertussen herkenbaar als dé merkmuziek van Rabobank. De nieuwste versie is positief, energiek, en meer up-tempo. De vocals zijn ingezongen door Kunstbende winnares Jaïnda Buiter, waarmee de cirkel rondom talentontwikkeling mooi rond wordt. De track is geproduceerd door MassiveMusic, die ook tekende voor het sound design van de commercial.

Marianne Bruijn, Brand Strategist bij Rabobank: "Als coöperatieve bank investeren we elk jaar in het versterken van de samenleving. Dat doen we met kennis, netwerk en een gedeelte van onze winst – en altijd samen met onze leden en partners. Met Rabo ClubSupport ondersteunen we meer dan 30.000 clubs met doelen als talentontwikkeling, verduurzaming of meer inclusiviteit. Zo steunen we Kunstbende met de ontwikkeling van creatief talent en samen met de Hockey Foundation richten we nieuwe clubs op, zodat iedereen de kans krijgt om in teamverband te sporten. Sinds dit jaar is Rabo ClubSupport de overkoepelende noemer voor alle andere vormen van steun die we clubs en verenigingen bieden. Van de sponsoring van het Nederlands Hockeyelftal, tot aan het organiseren van masterclasses en workshops over bijvoorbeeld ledenbinding of het aantrekken van vrijwilligers."

Barbara Bijlard, Joint Managing Director bij 180 Amsterdam: "We hebben dit jaar echt een optimistische campagne gemaakt, want zeker in tijden van crises willen we laten zien hoe positief de impact van het Nederlandse clubleven op de samenleving is. We zijn trots op de nieuwe merkstrategie die we samen met Rabobank hebben neergezet, en die brengen we met deze campagne weer verder tot leven. Zo brengen we Rabobank als merk terug naar de kern: een menselijke en oplossingsgerichte bank met zijn wortels in de samenleving. Rabo ClubSupport is daar misschien wel het allermooiste bewijs van."

Rabo ClubSupport is een samenwerking van Rabobank en een groot aantal partners: NOC*NSF, het LKCA, de KNHB, de KNLTB, de KNSB, Nevobo, Fonds Gehandicaptensport, Kunstbende en de Hockey Foundation. Die laatste twee zijn ook vertegenwoordigd in de commercial. Daarin zijn ook twee van de drie ClubSupport Ambassadeurs te zien: spoken word artiest Amara van der Elst (cultuur, Kunstbende), en hockeyster en multitalent Chaimae Fadis (Hockey Foundation). Over beide dames is ook verdiepende online content gemaakt. De derde ClubSupport Ambassadeur is Erben Wennemars (sport).

Creditlist

Het Rabo ClubSupport programma loopt het hele jaar door. De campagne loopt tot en met eind september, en bestaat uit TV, OLV, radiospots, digital, social en lokale content.

Creditlist

Klant: Rabobank
Bureau: 180 Amsterdam
Regie: Marleen Jonkman (Czar Amsterdam)
Muziek: MassiveMusic
Geluid: MassiveMusic
Edit: Jorien Voogt
Grading: Joost van Kerckhove, Storm Post Production
Online: De Grot
Media: PHD