Voor het eerst in Nederland heeft Champions League-winnaar Ibrahim Afellay de officiële UEFA Champions League trofeeën onthuld. De bekers zijn de komende twee dagen te bewonderen op Stationsplein in Utrecht.
Lay’s en Pepsi MAX bieden alle voetbalfans in Nederland de kans om de iconische prijzen van dichtbij te bekijken en foto’s te maken met de bekers die worden geassocieerd met de grootste voetbalclubs in Europa. Zo willen de merken voetbalfans in Nederland dichter bij hun geliefde sport brengen.
De trofeeën van zowel het UEFA Champions League mannen- als vrouwenvoetbal zijn dit jaar voor het allereerst in Nederland te zien, voordat zij op resp. 3 en 10 juni worden uitgereikt tijdens de finales van het prestigieuze toernooi. De onthulling in Nederland wordt mogelijk gemaakt door Lay’s en Pepsi MAX. PepsiCo, het concern waar beide merken onder vallen, heeft sinds juli 2015 een wereldwijde samenwerking met UEFA Champions League en is vanaf 2022 ook officieel partner van UEFA Women's Football.
Ibrahim Afellay: “Het winnen van de UEFA Champions League vergeet je nooit meer. Met FC Barcelona won ik hem in 2011 voor het laatst, en nog steeds als ik de trofee zie ga ik weer terug naar dat ene moment. Ik gun iedereen zo’n magisch gevoel, dus het is fantastisch dat mensen nu hun eigen herinneringen kunnen maken met de bekers.”
De trofeeën zijn te bewonderen op woensdag 5 en donderdag 6 april op het Stationsplein in Utrecht van 08.00 ‘s ochtends tot 20.00 uur ‘s avonds. De trofeeën zijn gratis toegankelijk voor iedereen.
Japo Ouwerkerk van PepsiCo: “Sinds ons hoofdsponsorschap in 2015 werken we samen met UEFA om voetbalfans van over de hele wereld en ook in Nederland dichter bij de topatleten en hun geliefde sport te brengen. Voetbal verbindt, en hoe bijzonder is het dan nu dat we de onthulling van deze iconische trofeeën naar de voetbalfans in Nederland kunnen brengen?”
Foto: Sander Koning