Met nog precies één jaar te gaan tot de Olympische Winterspelen in Milaan, verrast Odido de Nederlandse shorttrackers met een bijzondere actie. Tijdens de ISU Shorttrack World Tour – Odido Cup dragen de schaatsers een speciaal pak waarop het logo van Odido plaats heeft gemaakt voor persoonlijke boodschappen van hun geliefden, familie en vrienden.
Zo wil Odido de sporters een extra steuntje in de rug geven. Het thuisfront mocht in het geheim persoonlijke berichten insturen, die vervolgens op de schaatspakken zijn geplaatst. De onthulling van de pakken zorgde door emotionele en dankbare reacties van de atleten. De woorden van dierbaren geven hen een extra boost in hun strijd op het ijs.
Leo Hensen, Director Marketing & Communications bij Odido: "Als het gaat om sport, ligt de focus meestal op de prestaties. Bij Odido kijken we juist hoe we sporters kunnen verbinden met de mensen die belangrijk voor ze zijn. Met het weghalen van ons logo voor een persoonlijk bericht laten we zien hoe sponsoring ook betekenisvol kan."
De ISU Shorttrack World Tour – Odido Cup markeert de start van het pre-Olympische jaar. Over precies 1 jaar beginnen de Olympische Winterspelen in Milaan, een cruciale periode waarin kwalificaties en intensieve trainingen allesbepalend zijn. Met deze actie onderstreept Odido haar betrokkenheid bij de sport en de sporters, en laat zien dat verbinding en steun net zo belangrijk zijn als technologie.
Erik Falke, Executive Creative Director bij TBWA\NEBOKO: "Je kunt natuurlijk een logo op een pak plakken. Leuk voor het merk zelf, maar de sporter heeft daar zelf niets aan. Met een persoonlijk bericht op het pak hopen we de sporters eenzelfde mentale zetje te geven als dat een appje voor de wedstrijd doet. Bij de onthulling leek het pak de juiste snaar te raken."
Als naamgevend partner van de ISU Shorttrack World Tour en hoofdsponsor van TeamNL-shorttrackers zet Odido zich in om de sport een breed podium te geven. Het IJssportcentrum in Tilburg wordt van 7 tot en met 9 februari omgetoverd tot een ware shorttrack-arena, waar de beste Nederlandse shorttrackers de strijd aangaan met de wereldtop.
Dit idee zal door Odido en TeamNL doorgetrokken worden binnen alle TeamNL-events van dit jaar om zo de verbinding te versterken tussen de atleten en hun ‘inner circle’ in aanloop naar de Olympische Spelen van Milaan.