NN Group heeft in samenwerking met INEOS een interactieve game ontwikkeld, die kan worden gespeeld op zowel desktop als mobiele telefoon. De game is ontwikkeld in aanloop naar de ‘INEOS 1:59 Challenge’, de poging van Eliud Kipchoge van het NN Running Team om op de marathon onder de twee uur te lopen.
De recordpoging vindt plaats in Wenen op zaterdag 12 oktober 2019 (met uitloop tot 14 oktober 2019 afhankelijk van de omstandigheden) en is live te volgen via INEOS 159 Challenge.
In de game, die de stijl heeft van een klassieke 8-bits game, kan de speler zelf het looptempo van Eliud bepalen en kijken of het lukt om binnen twee uur de finish te behalen.
Remco Barbier, Head of Branding NN Group: ’De game is een interactieve manier om aandacht te vragen voor Eliuds poging een marathon onder de twee uur te lopen. We willen zoveel mogelijk hardloopfans betrekken bij dit unieke sportevenement en dat doen we onder meer met deze game. De game vraagt enige oefening om uit te spelen, maar dat staat natuurlijk in geen verhouding tot de prestatie die Eliud moet leveren.’
De game is ontwikkeld met We Are Social Sports London en Let’s JAAM London en is vanaf nu gratis te spelen via: https://the159challengegame.com/en-GB/
Lees hier een uitgebreid interview met Marleen Vink van Global Sports Communications over alle achtergronden van de recordpoging.