In de nieuwe ‘When You Drive Never Drink’ campagne van Heineken, die vandaag gelanceerd is, speelt tweevoudig F1-wereldkampioen en Heineken 0.0 ambassadeur Max Verstappen de hoofdrol.
In de campagne benadrukt de Oracle Red Bull Racing-coureur dat de beste bestuurder altijd degene is die niet drinkt, tenzij het Heineken® 0.0 is natuurlijk.
"Voor een coureur in de Formule 1 is het maken van de juiste keuzes, zowel op als naast het circuit, cruciaal voor succes. Als je achter het stuur zit, is zo’n doelgerichte mindset - zeker als het om veiligheid gaat - essentieel. Ik ben er dan ook trots op dat ik als Heineken 0.0 ambassadeur verantwoord alcoholgebruik bij autosportfans over de hele wereld mag promoten”, vertelt Max Verstappen. "Tegelijkertijd werk ik samen met Heineken aan een geweldig nieuw gaming initiatief – Player 0.0 – waar snel meer over bekend wordt. Ik heb met veel plezier aan deze campagne gewerkt en hoop dat iedereen niet alleen met plezier naar de campagne kijkt, maar vooral ook stilstaat bij de belangrijke boodschap die erachter zit."
Heineken is sinds 2016 actief in de wereld van motorsport. Met de campagneboodschap ‘When You Drive, Never Drink’ zet de Nederlandse brouwer zich in om de houding ten aanzien van rijden onder invloed te veranderen en pleit zij altijd om verantwoord met alcoholconsumptie om te gaan. Heineken ziet de samenwerkingen in de Formule 1 als een effectief platform om verantwoord drinken te stimuleren. Heineken besteedt minimaal 10% van het beschikbare marketingbudget om deze boodschap kracht bij te zetten.
Bekijk hieronder de video.