Lease a Bike deelt sponsorplekken tijdens Tour de France

Kersverse sponsor Lease a Bike kondigt vandaag aan dat het tijdens de Tour de France zijn sponsorplekken zal delen met andere bedrijven en organisaties.

Ondanks dat dit de eerste Tour de France is voor Lease a Bike als tweede titelsponsor, stelt het logoposities beschikbaar op de wielerkleding van een van de beste wielerploegen ter wereld. Een unicum in de wielersport waar niet eerder sponsorplekken op die manier vrijgegeven worden. Met de opvallende actie wil Lease a Bike de ogen van de miljoenen kijkers richten op bedrijven die net als Lease a Bike én de wielerploeg zo veel mogelijk mensen willen inspireren om op de fiets te stappen. Tijdens de populairste en meest bekeken wielerwedstrijd ter wereld stelt Lease a Bike de logoposities ter beschikking op basis van een loting. Bedrijven kunnen zich via de speciale website inschrijven en maken kans om vervolgens tijdens de Tour de France of Tour de Femmes hun logo op de outfits van renners als Sepp Kuss en Marianne Vos terug te zien.

Lease a Bike stelt vier verschillende logoposities beschikbaar op de handschoenen en sokken van iedere renner die meedoet aan de Tour de France. Elke week worden de logo’s tijdens rustdagen gewisseld en staan er nieuwe partners in de schijnwerpers. Met acht renners in de Tour de France en zeven in de Tour de Femmes betekent dit dat in totaal 124 bedrijven uit Nederland, Duitsland, Oostenrijk, België, Amerika en Zweden (landen waar Lease a Bike actief is) de mogelijkheid hebben deel uit te maken van een van de succesvolste ploeg uit het peloton. De actie geldt voor bestaande en nieuwe klanten van Lease a Bike. Geïnteresseerde bedrijven kunnen zich vanaf 23 mei inschrijven via de website van Lease a Bike.

Team Visma | Lease a Bike en Lease a Bike zijn beide gepassioneerd om het geluk van fietsen te delen. Deze gezamenlijke missie is de basis voor de sponsoring van de wielerploeg. Onder de noemer ‘join the ride’ werken ze samen met veel partners en bedrijven om meer mensen op de fiets te krijgen. De opvallende sponsoractie in de Tour de France, is een manier van de sponsor en ploeg om al die bedrijven een groot podium te bieden voor hun inspanningen om meer mensen te laten fietsen.

Al jaren ziet Lease a Bike een forse toename in de populariteit van de leasefiets. Werknemers zien toegang tot een premium fiets als een steeds belangrijker onderdeel van goede arbeidsvoorwaarden, onder andere vanwege het fiscaal voordeel dat de leasefietsregeling oplevert. Uit onderzoek van Lease a Bike onder ruim 4.500 werknemers in Nederland blijkt dat 73% door de leasefiets meer privé is gaan fietsen. Van alle werknemers is 66% ook meer naar werk gaan fietsen doordat ze een leasefiets aangeboden kregen. Met als gevolg dat veel werknemers zich fitter voelen; 48% van de leaserijders geeft dit in hetzelfde onderzoek aan. Om zoveel mogelijk mensen te stimuleren deze duurzame en gezonde keuze te maken lanceert Lease a Bike deze sponsoractie.