Ranomi Kromowidjojo wordt de nieuwe ambassadeur van Toyota in aanloop naar de Olympische Spelen in 2020.
De samenwerking tussen het merk en de 28-jarige topsporter is onderdeel van ‘Start Your Impossible’, de wereldwijde campagne van Toyota rondom het partnership met de spelen. Toyota is het eerste automerk dat wereldwijd partner is van de Olympische- en Paralympische Spelen.
In een serie videoportretten vertellen de ambassadeurs hoe zij het onmogelijke mogelijk maken. De campagne startte in 2019 met paralympisch snowboard kampioen Chris Vos en olympisch gouden medaillewinnaar in het shorttrack Suzanne Schulting. Vorige week werd de video van de snelste én beste handbiker ter wereld, Jetze Plat, gelanceerd, waarin hij vertelt over het verwezenlijken van zijn jongensdroom.
“Tokyo nadert snel. Aankomende zomer zijn de wereldkampioenschappen, het eerste kwalificatiemoment voor de spelen, en ook voor dit WK moet ik me kwalificeren. Ik train dus voor Tokyo, maar moet op korte termijn al presteren. Mijn droom is om te zwemmen zoals ik nog nooit gezwommen heb, om m’n beste tijden neer te zetten,” aldus Kromowidjojo.
Dat de weg naar de top niet zonder slag of stoot gaat, heeft ook Ranomi ondervonden. Lees hier haar Impossible-story: https://www.toyota.nl/over-toyota/toyota-world/Zwe...