Als hoofdsponsor van het Rijksmuseum én van ‘Late Rembrandt’ zet KPN zich in om kunst ook digitaal bereikbaar en toegankelijk te maken voor heel Nederland. Daarom heeft KPN ervoor gezorgd dat RTL Late Night, de populaire talkshow met Humberto Tan, vrijdagavond 13 februari eenmalig live wordt uitgezonden van onder De Nachtwacht in de Eregalerij.
"Het is bijna 25 jaar geleden dat er een live tv-uitzending was vanuit de Eregalerij. Wij zijn er dan ook trots op dat we dit samen met het Rijksmuseum kunnen faciliteren op deze unieke plek", aldus Mark Versteegen, directeur sponsoring KPN. Precies een jaar geleden werkte KPN ook samen met RTL Late Night. Toen werden de uitzendingen een week lang live uitgezonden vanaf "De Coolste Baan van Nederland", de tijdelijke 400 meter schaatsbaan in het Olympisch Stadion in Amsterdam. Deze speciale uitzendingen op unieke locaties maken bij KPN onderdeel uit van het corporate sponsorprogramma waarin het bedrijf heel Nederland wil laten genieten van oer-Hollandse cultuur en sport.
Als hoofdsponsor draagt KPN bij aan de technologische en communicatieve wensen van het Rijksmuseum. Met de diensten en producten van KPN wordt nauw aangesloten op de strategie van het Rijksmuseum om een vernieuwend,state-of-the-art cultureel instituut te zijn voor de wereld. "De internetsite www.kpn.com/rembrandt is een volgend voorbeeld van hoe wij de komende maanden onze expertise inzetten om de eenmalige tentoonstelling ‘Late Rembrandt’ voor iedereen toegankelijk te maken”, besluit Versteegen.
Koning Willem-Alexander heeft vanochtend officieel de tentoonstelling ‘Late Rembrandt’ geopend in het Rijksmuseum. Ruim 100 werken uit de laatste jaren van onze allergrootste schilder zijn hier eenmalig samengebracht.