Met haar allereerste TV commercial ooit wil de Jupiler League tonen hoe talenten moeten knokken voor hun doorbraak in het(inter)nationale voetbal.
Onder de noemer ‘waar mannen opstaan’ moet de competitie steviger gepositioneerd worden als plek waar talenten zich aandienen en volwassen worden. Recente succesverhalen zijn Vincent Janssen en Kevin Strootman en in een verder verleden Ruud van Nistelrooij en Klaas Jan Huntelaar. De commercial wordt op vrijdag 31 maart voor het eerst uitgezonden.
In 2016 ontwikkelde de Jupiler League een nieuwe merkpositionering en rationale. Dit resulteerde in de pay-off ‘waar mannen opstaan’. Deze positionering wordt nu in beeld vertolkt door drie spraakmakende spelers uit de competitie. Joey Veerman (FC Volendam), Tom Boere (FC Oss) en Bradley de Nooijer (FC Dordrecht) worden gevolgd in hun ontwikkeling als profvoetballer. De video laat zien hoe ze door hard te werken en zichzelf tegen te komen, een grote voetballer worden. Met de video wil de Jupiler League merkkennis en sympathie creëren onder een relevante (jongere) doelgroep. Bovendien benadrukt de commercial het toegankelijke karakter van de competitie, door de kleedkamerdeuren te openen voor deze productie en de kijker mee te nemen in het leven van drie voetbalhelden.
Marc Boele, algemeen directeur van de Coöperatie Eerste Divisie, licht de productie toe: "De Jupiler League is een essentiële schakel in de Nederlandse voetbalpiramide. We zijn de ambitie voor topamateurs en het podium voor talenten om zich te presenteren aan clubs uit de Eredivisie en andere internationale topcompetities. Voor de ene speler zijn wij een vangnet,omdat het even iets minder ging, voor de ander de entree naar Betaald Voetbal. Steeds vaker blijkt dat we een uitstekende competitie zijn voor spelers die zich ontwikkelen of hervinden”
De TV commercial heeft een dynamisch en unieke uitstraling gekregen. Het bijzondere perspectief zorgt ervoor dat de kijker in de huid kruipt van de drie talenten en meegezogen wordt in hun wereld. De TV commercial van de Jupiler League is ontwikkeld door Triple Double sportmarketing en geproduceerd door filmproductiebedrijf In Case Of Fire.
De commercial van de Jupiler League wordt vanaf 31 maart uitgezonden via FOX Sports en als pre-roll op diverse online mediaplatforms.