Jumbo Supermarkten is zijn Oranje-campagne gestart waarbij men kan sparen voor een gebreide oranje spencer, die ook als tas gebruikt kan worden: de hoofdspencer van supporters.
Bij aankoop van 10 euro aan boodschappen krijgt men een juichzegel. Met een volle spaarkaart met 10 juichzegels kan men voor 5,99 euro een hoofdspencer van supporters kopen. De spaaractie loopt van woensdag 2 november t/m dinsdag 6 december 2022 of zolang de voorraad strekt.
In de commercial bij de campagne is een hoofdrol weggelegd voor Donnie & De Toppers met een Oranje-versie van hun hit Toppie. Dat in de commercial de zangers met hun aanhang onder andere als 'bouwvakkers’ in hun oranje hoofdspencer de polonaise lopen, kreeg veel kritiek, waarbij verwezen wordt naar de miserabele arbeidsomstandigheden van de (gast)arbeiders bij het bouwen van de voetbalstadions in Qatar.
Inmiddels is de commercial van de buis gehaald. In een verklaring zegt de supermarktketen: "We realiseren ons nu dat in deze reclame een link te maken is naar de erbarmelijke arbeidsomstandigheden in Qatar en dat is nooit onze bedoeling geweest. Dit betreuren we ten zeerste en we bieden hiervoor onze welgemeende excuses aan."
Op Instagram was afgelopen weekend al een teaser te zien van de spencer gepresenteerd door de Jumbo-Visma schaatsploeg .