Gisteren schreef Max Verstappen op het CM.com Circuit Zandvoort geschiedenis met het winnen van de eerste Nederlandse Grand Prix in 36 jaar. Jumbo is als supporter van talent al sinds het eerste uur de trotse sponsor van Verstappen.
De historische overwinning wordt door de supermarktketen gevierd voor de fans van Max met een Formula 1 Heineken Dutch Grand Prix edition schaalmodel RB16B racewagen (1:24). Vanaf 15 september kunnen klanten bij Jumbo weer sparen voor deze miniatuur van Verstappens Red Bull racing-bolide. Dit keer met vier extra verwisselbare softbanden, voor het maken van een eigen pitstop.
Max Verstappen na afloop van zijn zege voor thuispubliek: “Het is ongelofelijk om hier op Zandvoort te winnen. De verwachtingen voorafgaand aan het weekend waren erg hoog en het is niet makkelijk om die waar te maken. Ik ben enorm blij met de overwinning en het feit dat ik het kampioenschap weer leid. Het is simpelweg een geweldige dag, ook met al het publiek hier. Ongelofelijk.” Die geweldige sfeer begon al op de eerste dag, Super Friday, zo vertelt Max: “Het was geweldig om voor al dat publiek te rijden en die oranje zee van supporters te zien. Het is super dat er dankzij Jumbo zoveel fans al op vrijdag bij konden zijn. Echt heel mooi.”
Frits van Eerd, CEO van supermarktketen Jumbo, over de winst van Verstappen tijdens de Dutch Grand Prix: “Het was echt een fantastisch weekend in Zandvoort. Om zoveel van onze Jumbo klanten tijdens Super Friday te zien genieten van Max én de Formule 1. En dat Max gisteren won, dat is natuurlijk de kers op de taart. Wat een avontuur! En een gedroomde winst, nu de GP na al die jaren eindelijk weer in Nederland was. En dat voor die oranje zee van fans. Waanzinnig gewoon! We zijn ontzettend trots op Max en het complete team achter hem.”
De Formula 1 Heineken Dutch Grand Prix ging vrijdag 3 september van start met de Super Friday. Ruim tienduizenden bezoekers kochten met 50% korting via Jumbo hun ticket en wisten zo de F1 trainingen en andere kwalificaties als eersten van dichtbij mee te maken. Vrijdag was voor de meeste coureurs ook een eerste kennismaking met het vernieuwde circuit op Zandvoort. Allen hebben ze flink meters gemaakt; een fantastisch spektakel voor alle toeschouwers. De tribunes en duinen in Zandvoort stonden na al die jaren eindelijk weer vol met duizenden fans van de Formule 1. Het hele weekend was de Orange Army niet te missen, met vele duizenden fans van Max in Jumbo Juichcape. De afgelopen jaren heeft Jumbo samen met Verstappen al vier keer eerder Zandvoort op z’n kop gezet, met de spectaculaire Jumbo Racedagen. Vele duizenden fans konden op het Nederlandse circuit toen al kennismaken met de racesport en tal van internationale racehelden.
Als supporter van talent is Jumbo ook al jaren sponsor van de schaats- en wielerploeg Team Jumbo - Visma. Ook deze teams boeken succes na succes. Zo won Primoz Roglic dit weekend voor de derde keer op rij de Ronde van Spanje. Een fantastische sportieve prestatie van Roglic en Team Jumbo-Visma. Het is de derde keer dit dat hij de Vuelta wint. Hiermee zet hij Nederland en zijn team in de wielersport wederom duidelijk op de kaart.