Twintig kinderen hebben op 1 mei bondscoach Ronald Koeman het hemd van het lijf gevraagd tijdens de inmiddels traditionele Kidspersconferentie die de KNVB samen met hoofdsponsor ING organiseert voorafgaand aan een groot toernooi.
De Kidsreporters stelden vragen die de bondscoach niet elke dag krijgt. Zo wilden de jonge reporters weten wat Ronald Koeman gaat doen om Oranje Europees Kampioen te maken en wat hij gaat doen als Frenkie de Jong bij het EK nog steeds geblesseerd is. De Kidspersconferentie werd geleid door Soufiane Touzani en trapte ING’s OranjeDNA EK-campagne officieel af.
Ronald Koeman, bondscoach Nederlands Elftal: “Ik vond het erg leuk om bij deze speciale Kidspersconferentie aanwezig te zijn. Sommige vragen waren heel verrassend en ik heb genoten van het enthousiasme van de jonge verslaggevertjes. We waren het er allemaal over eens dat Nederland deze zomer moet gaan proberen om kampioen te worden. Net zoals bij het vorige EK in 1988 in Duitsland, zo’n groot feest willen we nog wel een keer.”
Steffen van Iersel, manager Sponsoring & Events ING Nederland: “Als trotse hoofdsponsor van het Nederlandse voetbal kijken we enorm uit naar het Europees Kampioenschap. Je zult zien dat de Oranjekoorts in de komende weken gestaag zal oplopen. Wij zullen er alles aan doen om Oranje te ondersteunen en om onze klanten en onze medewerkers zo dicht mogelijk bij het Nederlands Elftal en het EK te brengen. In onze EK-campagne, die officieel van start is gegaan met de Kidspersconferentie, gaan we op zoek naar het OranjeDNA: wat maakt Oranje zo bijzonder?”
De Kidspersconferentie vond plaats op de KNVB Campus in Zeist. De twintig Kidsreporters zijn de afgelopen tijd geselecteerd op basis van hun vooraf ingezonden vragen. Zij mochten niet alleen hun vragen stellen aan de bondscoach, maar werden ook ontvangen bij de KNVB.
ING is hoofdsponsor van het Nederlandse voetbal, van het Nederlands Elftal tot de F’jes. De succesvolle samenwerking tussen de KNVB en ING bestaat al meer dan vijfentwintig jaar en daarmee is de bank één van langstlopende sponsoren van de voetbalbond. In die jaren toonde ING zich een partner van het hele Nederlandse voetbal, leverde onder andere een belangrijke bijdrage aan de populariteit van het vrouwenvoetbal en helpt 625 amateurverenigingen vooruit. Als hoofdsponsor vindt ING dat ieder kind moet kunnen sporten. Daarom heeft ING, met onder andere de KNVB, Niemand Buitenspel opgezet. Met Niemand Buitenspel melden voetbalclubs en gezinnen waar het financieel minder goed mee gaat zich aan voor een voorzieningsregeling. Zo blijven gezinnen voetballen en hoopt ING dat iedereen overal in Nederland kan blijven genieten van sport