IFFR en Warsteiner hebben hun samenwerking uitgebreid. Het partnerschap bestaat nu uit het samen opzetten van allerlei acties en evenementen, het faciliteren van de horeca op IFFR en het sponsoren van de Warsteiner Publieksprijs.
De opzet van de prijs verandert niet. Door middel van de welbekende scheurkaarten kunnen bezoekers van IFFR ook komende editie bepalen wat de publieksfavoriet van het festival wordt. De film met de meeste stemmen wint de Warsteiner Publieksprijs. Aan die prijs is een geldbedrag van 10.000 euro verbonden. De Closing Night by Warsteiner vindt plaats op zaterdag 6 februari 2016.
Janneke Staarink, zakelijk directeur van IFFR: "De publieksprijs is een prijs die erg dicht bij het festivalpubliek staat: zij bepalen immers wie de winnaar wordt. Ik kan me dan ook geen betere partner voor deze prijs bedenken dan Warsteiner: een kwalitatief en creatief merk dat enorm geliefd is onder onze festivalbezoekers. Dat de samenwerking wordt uitgebreid, voelt heel natuurlijk: vorig jaar kreeg het partnerschap een vliegende start, met als klap op de vuurpijl de Closing Night by Warsteiner. Dat smaakte zeker naar meer."
Marcel Beekman, directeur van Warsteiner Benelux: "Afgelopen editie is een solide basis gelegd voor een langdurige en succesvolle samenwerking tussen Warsteiner en IFFR. Door opvallende, creatieve activaties – zoals de limited edition IFFR-flesjes – wisten we onze gezamenlijke doelgroep duidelijk te verrassen. Cultureel partnerschap is voor ons niet nieuw, maar het DNA van de bezoekers van IFFR en de mensen die genieten van Warsteiner, komen opvallend goed overeen. De Warsteiner Publieksprijs lijkt dan ook een logische volgende stap."
Warsteiner is sinds de twintigste eeuw sterk verbonden met kunst, design en premium sports, en sponsort verschillende evenementen, zoals IFFR, Dekmantel en het KLM Open. Warsteiner is sinds 2015 partner en sponsor van het filmfestival.