Bij de start van het nieuwe hockeyseizoen zijn tophockeyers én Volvo rijders Xan de Waard en Terrance Pieters vanaf deze week zichtbaar in een nieuwe digitale Volvo campagne. Namens Volvo wensen zij alle hockeyers in Nederland een fantastisch seizoen toe.
De campagne - met naast De Waard en Pieters de volledig elektrische Volvo XC40 Recharge in de hoofdrol - wordt uitgerold via de mediakanalen van de KNHB, Volvo én de hockeyers zelf. CROWD, het sponsoringbureau van Volvo Car Nederland, is verantwoordelijk voor het idee en de executie.
Topsport is prachtig, maar ook keihard. De afgelopen zomer van De Waard en Pieters verliep totaal verschillend. Xan de Waard was lang geblesseerd en niet actief op het EK, maar het lukte haar toch om net op tijd fit te zijn voor de Olympische Spelen. Ze speelde fantastisch in Tokyo waar ze met Oranje goud won. Echter, haar vriend Terrance Pieters werd uiteindelijk niet geselecteerd voor Oranje en zag het EK en de Olympische Spelen aan zich voorbijgaan. Tijdens een rit in de volledig elektrische Volvo XC40 Recharge blikken De Waard en Pieters terug op hun zomer en kijken ze vooruit naar het nieuwe hockeyseizoen.
Volvo is sinds 1994 officieel partner van de Koninklijke Nederlandse Hockey Bond (KNHB). In die hoedanigheid investeert Volvo al 27 jaar structureel in de Nederlandse hockeysport. Naast het partnership met de KNHB en de lokale samenwerkingen tussen Volvo-vestigingen en ruim 130 hockeyverenigingen door heel Nederland, rijdt een groot aantal Oranje-internationals en coaches in een Volvo, onder andere Xan de Waard en Terrance Pieters, Anne Veenendaal, Robert Kemperman, Glenn Schuurman en vele anderen.
Kijk hieronder de nieuwe Volvo-campagne