HEMA stelt geluk op de fiets centraal in Tour-campagne

HEMA is sinds 2020 sponsor van Team Jumbo-Visma. Onder de noemer ‘fan van fietsen’ komt HEMA in aanloop naar de Tour de France met verschillende initiatieven om het partnership met Team Jumbo-Visma te laden.

De campagne bestaat uit een brandmovie waarin geluksmomenten van Nederlanders op de fiets centraal staan, een nieuwe serie limited edition wielrenshirts én een persconferentie met Team Jumbo-Visma speciaal voor kinderen. Alle informatie is te vinden op https://www.hema.nl/hema-team-... .

“Fietsen is leuk, makkelijk, gezond én een uitstekende manier om de wereld te ontdekken, hoe groot en klein die ook is”, zegt HEMA. “Fietsen is voor iedereen, voor het hele gezin. Net als HEMA. Daarom is HEMA fan van fietsen en van Team Jumbo-Visma. Het afgelopen jaar hebben we massaal ontdekt hoe gelukkig we worden van een rondje op de fiets.”

HEMA roept Nederlanders op hun geluksmomenten op de fiets te delen via #fanvanfietsen. Dan gaat het bijvoorbeeld om de eerste meters zonder zijwieltjes fietsen van een kind, een mooie zomerse tocht met de fietsclub op zondagochtend en genieten van een prachtig uitzicht tijdens een recreatieve rit. Door het delen van deze foto’s of video’s met de #fanvanfietsen (deelbaar op Facebook, Instagram en Twitter) maken consumenten kans hun eigen beelden terug te zien in de ‘fan van fietsen’ brandmovie van HEMA. Ook maken consumenten kans op een limited edition HEMA wielrenshirt of gesigneerde give-aways van Team Jumbo-Visma.

HEMA brengt samen met het Nederlandse fietskledingmerk AGU een collectie limited edition wielrenshirts uit. Vier unieke shirts met typisch HEMA-design. Meest opvallend is het shirt met een retro HEMA logo, hetgeen goed past in het jaar waarin HEMA 95 jaar wordt. Vanzelfsprekend is er een shirt met tompouceprint. Daarnaast een Team Jumbo-Visma logo shirt en een allover fiets print.

Naast de ‘fan van fietsen’ commercial en de wielrenshirts komt HEMA in samenwerking met Team Jumbo-Visma dit jaar met een nieuw initiatief; de kids persconferentie. Daarbij krijgen kinderen in de leeftijd van 6 tot 14 jaar de kans om de wielrenners van Team Jumbo-Visma het hemd van het lijf te vragen tijdens de Tour de France. Op de tweede rustdag in de Tour de France, maandag 12 juli, wordt een aantal van deze kinderen, samen met een ouder/begeleider, uitgenodigd op het hoofdkantoor van HEMA. Daar krijgen zij de gelegenheid hun vragen via een livestream te stellen aan de renners van het team. De leukste, meest originele inzendingen worden uitgenodigd.