Heineken heeft zijn nieuwe wereldwijde campagne gepresenteerd waarin het UEFA EURO 2020-partnership onder de aandacht wordt gebracht: 'Enjoy the Rivalry'. De campagne laat zien dat voetbal pas écht leuk is als je rivalen hebt.
Heineken moedigt fans aan om de wedstrijden onder het genot van een biertje samen te kijken. De campagne is vanaf aanstaande maandag op de Nederlandse televisie en online te zien. Eerder presenteerde Heineken in Nederland al het ‘Holland Heineken Hemd’.
De 'Enjoy the Rivalry' campagne maakt deel uit van Heineken's exclusieve UEFA EURO 2020 bier partnership. Heineken wordt geschonken in alle stadions, voetbaldorpen en Fan Zones in de 11 gaststeden. Fans worden in de campagne aangemoedigd om UEFA EURO 2020™-wedstrijden te kijken met Heineken als onderdeel van hun wedstrijdritueel. Waar je ook kijkt, een biertje met of zonder alcohol past daar uitstekend bij. De film 'Finally Together' is ontwikkeld aan de hand van verschillende scènes waarin rivaliserende fans overdreven aardig tegen elkaar doen, om vervolgens te onthullen dat het allemaal een opzetje was om elkaar op een ludieke manier in de maling te nemen.
Bruno Bertelli, Global CCO van @PublicisWW en CEO van Le Pub: "Het vastleggen van de ultieme fan beleving van UEFA EURO 2020 in combinatie met Heineken's unieke tone of voice was een mooie uitdaging voor ons. We zijn ontzettend blij met het resultaat. ‘Finally together' laat zien dat je de UEFA EURO 2020 nog beter beleeft als je de wedstrijden samen met rivalen bekijkt. Zeker na dit jaar was het voor ons belangrijk om met Heineken® op een positieve manier te vieren dat fans weer samenkomen."
Verantwoorde consumptie staat ook in dit sponsorship centraal, Heineken® 0.0 zal een belangrijk onderdeel vormen van alle Heineken activaties tijdens het toernooi in heel Europa. Thierry Henry, voormalig winnaar van UEFA EURO 2000 en Franse voetballegende, zal de campagne ondersteunen als Heineken-ambassadeur. Daarnaast zijn er plannen om na afloop van alle 51 wedstrijden de Heineken Star of the Match award uit te reiken.
Hans Erik Tuijt, Global Sponsorship Director, Heineken: "We kijken ontzettend uit naar ons eerste UEFA EURO 2020 toernooi als partner. Bij Heineken streven we ernaar inspirerende verhalen te vertellen die voetbalfans over de hele wereld aanspreken. We zijn ervan overtuigd dat de 'Enjoy the Rivalry'-campagne op een geestige en typische Heineken-manier herkenbare situaties tot leven brengt die voetbalfans tijdens het toernooi kunnen meemaken. De campagne laat zien dat het veel leuker is om te genieten van de wedstrijden samen met je rivalen en een biertje."
Al eerder presenteerde Heineken voor Nederland het 'Holland Heineken Hemd'. Een shirt dat men de hele (sport)zomer kan dragen. Het Holland Heineken Hemd is helemaal van gerecyclede PET-flessen gemaakt. Als geheugensteuntje is het borstzakje voorzien van een Nederlandse vlag met daarop de eerste regels van het volkslied dus er kan uit volle borst gezongen worden.
Het shirt is méér dan een shirt; ieder exemplaar is voorzien van een unieke code waarmee je korting op Heineken-producten kunt krijgen of zomerse gadgets kunt winnen. Heineken stelt diverse tickets voor consumenten beschikbaar voor de wedstrijden in de Johan Cruijff ArenA via winacties, onder meer bij Albert Heijn en Superunie en via diverse mediapartners. Zo ook de zeer exclusieve 'Star of the Match tickets' waarbij de winnaar met twee vrienden de uitreiking van dichtbij kan beleven.
Samen met Albert Heijn is ook een exclusieve glazenactie gestart.