Om deze (sport)zomer goed voor de dag te komen bij alle evenementen lanceert Heineken vandaag het Holland Heineken Hemd.
Heineken is als sponsor dit jaar betrokken bij het EK Voetbal, de Olympische Spelen en de Formula 1 Heineken Dutch Grand Prix in Zandvoort. Om vanaf de bank, het terras of in het stadion de Oranjezomer te vieren lanceert Heineken een vrolijk hawaïhemd dat is voorzien van diverse sportsymbolen, kronen en de Nederlandse leeuw.
Het Holland Heineken Hemd is helemaal gemaakt van gerecyclede PET-flessen. Als geheugensteuntje is het borstzakje voorzien van een Nederlandse vlag met daarop de eerste regels van het volkslied dus er kan uit volle borst gezongen worden. Het shirt is méér dan een shirt; ieder exemplaar is voorzien van een unieke code waarmee men korting op Heineken producten kan krijgen of zomerse gadgets kan winnen, of tickets voor de uitverkochte F1 race in Zandvoort. Het Holland Heineken Hemd is vanaf deze week in de supermarkt verkrijgbaar bij aanschaf van een 9-pack Heineken (Original of 0.0) bier in blik.
"Het Holland Heineken Hemd past naadloos in een lange reeks van oranje kledingstukken en attributen", zegt marketingdirecteur Els Dijkhuizen. "We hebben in deze traditie een eer hoog te houden. Wat ons Nederlanders trots maakt is niet zozeer het Nederlander zijn of het rood-wit-blauw. We blijven trouw aan wie we zijn, pragmatisch en met zelfspot. Met Koningsdag is iedereen een Koning(in) en is de Koning een van ons. Bij het EK Voetbal draait onze nationale voetbalploeg niet om één ster maar om elf spelers en de twaalfde man. Tijdens de Olympische Spelen gaan we in Tokyo voor goud, maar is meedoen wat het meeste telt en dat vieren we met iedere atleet. En de F1 Heineken® Dutch Grand Prix op Zandvoort is het rondje waar we 36 jaar op hebben gewacht en dat organiseren we op geheel eigen wijze."
"En daarom verdient Nederland een nationaal shirt met een twist, zeker nu", zegt Josefien Olij marketingmanager Heineken. "Wat ons de hele Oranjezomer siert, van straat tot stadion en van hier tot Tokyo. Ongeacht winst of verlies is iedereen in dit shirt het stralende middelpunt om van een heerlijk koud (0.0) biertje te genieten en wordt de zomer van 2021 er een om nooit te vergeten."