De Eredivisie heeft een campagne ontwikkeld waarmee het de Eredivisie spelers die afreizen naar het Wereldkampioenschap voetbal succes wenst. Op Schiphol prijkt vanaf vannacht een kunstwerk met daarop de negentien eredivisiespelers die uitkomen voor zes verschillende landen. Voetbalkunstenaar Barry Pirovano is verantwoordelijk voor het 25-meter lange werk, zijn grootste ooit. Creatief bureau One:Nil bedacht en produceerde de campagne.
Jan de Jong, directeur Eredivisie CV: “De Eredivisie is vereerd dat maar liefst negentien spelers hun nationale kleuren gaan vertegenwoordigen op het hoogste podium. Een mooie erkenning voor hun talent, carrière en kwaliteit maar natuurlijk ook voor de Eredivisie als een prachtige competitie in Europa. We wensen alle spelers sportief succes en zien uiteraard ook uit naar hun terugkeer op de Nederlandse velden in januari.”
Voetbalkunstenaar Barry Pirovano is de maker van het kunstwerk. Hij verwierf de afgelopen jaren al de nodige bekendheid met zijn eigenzinnige voetbalkunst, maar het werk op Schiphol is voor hem extra bijzonder: “Het is mijn grootste werk tot nu toe. Nadat ik dit seizoen de Eredivisie bal mocht ontwerpen, is dit een geweldig vervolg”, aldus Pirovano.
Op het kunstwerk prijken de negentien eredivisiespelers die geselecteerd zijn voor de nationale selecties. Dat zijn de volgende spelers:
● Nederland (12): Remko Pasveer, Jurriën Timber, Daley Blind, Steven Berghuis, Davy Klaassen, Kenneth Taylor, Steven Bergwijn (Ajax), Xavi Simons, Cody Gakpo, Luuk de Jong (PSV), Justin Bijlow (Feyenoord) en Andries Noppert (sc Heerenveen).
● Mexico (3): Edson Álvarez, Jorge Sánchez (Ajax) en Erick Gutiérrez (PSV)
● Iran (1): Alireza Jahanbakhsh (Feyenoord)
● Polen (1): Sebastian Szymanski (Feyenoord)
● Ghana (1): Mohammed Kudus (Ajax)
● Servië (1): Dusan Tadic (Ajax)
Client: Eredivisie CV
Creative agency: One:Nil
Artwork: Barry Pirovano
Design: GraphicHunters
Film: Frshmn Media