Vanaf dit weekend wordt bij ieder Eredivisieduel een officiële Man of the Match gekozen. De fans krijgen een belangrijke stem bij het vaststellen van de winnaar. KPN, hoofdsponsor van de Eredivisie, maakt het technisch mogelijk dat vrijwel direct na de wedstrijd de Man of the Match bekend is.
Fans krijgen een belangrijke stem in het vaststellen van de winnaar: tijdens iedere Eredivisiewedstrijd kiezen zij hun favoriet, eenvoudig via een online stemplatform op ESPN.nl/manofthematch of de ESPN-app. Stemmers maken daarbij automatisch kans op een gesigneerd wedstrijdshirt van hun favoriete club.
De stemmen worden gecombineerd met de objectieve wedstrijdstatistieken van Stats Perform om de officiële Man of the Match te bepalen. KPN, hoofdsponsor van de Eredivisie, maakt dit technisch mogelijk zodat vrijwel direct na de wedstrijd de Man of the Match bekend is.
De Man of the Match krijgt speciale aandacht in de wedstrijdnabeschouwing op ESPN en maakt ook nog eens meer kans op de prijzen voor Eredivisiespeler van de Maand en Eredivisiespeler van het Jaar. Op zondagavond worden de spelers extra uitgelicht in het ESPN-programma 'Dit Was Het Weekend'.
Mark Versteegen, bij KPN verantwoordelijk voor sponsoring: “De link tussen Man of the Match en KPN is snel gelegd. KPN is hoofdsponsor van de Eredivisie en dankzij onze technologische innovatie op gebied van realtime data, 5G en ons glasvezelnetwerk verbinden we de Nederlandse voetbalfans met hun helden.”
De Eredivisie Man of the Match is een samenwerking tussen de Eredivisie, ESPN, Stats Perform en KPN, hoofdsponsor van de Eredivisie. De online stemapplicatie is gebouwd door Wave.