De Ajax Vrouwen staan voor twee cruciale laatste groepswedstrijden in de UEFA Women’s Champions League. Enterprise Car Sharing & Rental is Official Supplier van Ajax en biedt fans de kans op een geheel verzorgde roadtrip naar de wedstrijd tegen Paris Saint Germain in Parc des Princes. Dat is voor een Nederlandse club de allereerste georganiseerde supportersreis naar een internationale uitwedstrijd. Daarnaast is Enterprise sponsor van de live-uitzendingen bij de NOS en met LED-boarding zichtbaar bij het laatste groepsduel thuis tegen AS Roma.
Enterprise Car Sharing & Rental is de Nederlandse franchise van ’s werelds grootste autoverhuurder Enterprise. Van vrijdag 12 tot en met woensdag 17 januari maken fans kans op een geheel verzorgde roadtrip naar Parijs, om ter plekke de Ajax Vrouwen aan te moedigen. Op 24 januari spelen zij om 21u00 in het vermaarde Parc des Princes hun voorlaatste groepswedstrijd tegen PSG, dat ze eerder in de eigen Johan Cruijff Arena al versloegen. Bij winst zijn de Amsterdamse dames verzekerd van de kwartfinale. Twee prijswinnaars nemen op woensdagochtend 24 januari bij de JC Arena een luxe huurauto van Enterprise in ontvangst en reizen vervolgens naar hun hotel in de Franse hoofdstad, op een steenworp afstand van Parc des Princes, om vervolgens samen te dineren en de wedstrijd bij te wonen. De volgende dag keren de gelukkigen na het ontbijt weer terug naar Amsterdam. Deelname aan de actie is mogelijk via de social mediakanalen, de website van Ajax en de Ajax-app.
Bij de NOS op NPO3 is Enterprise Car Sharing & Rental tevens sponsor van de live-uitzending van de uitwedstrijd tegen PSG en van de laatste groepswedstrijd thuis tegen AS Roma. Bij de thuiswedstrijd op 30 januari is bovendien uitgebreid LED-boarding van Enterprise langs het veld te zien. Voor de jaarwisseling was de autoverhuurder bij de NOS ook al sponsor van de TV-registratie van het duel tegen Bayern München in Amsterdam én met boarding zichtbaar.
Thomas Wolters, CEO van de Nederlandse franchise van Enterprise: “Sinds 2015 is Enterprise op Europees niveau al een prominente partner van de UEFA Europa League en sinds de start ook van de Conference League. Op lokaal niveau zijn we inmiddels ook al vier jaar supplier van Ajax en we profileren ons dus sterk met voetbal, nationaal en internationaal. De prestaties van de Ajax Vrouwen en de live uitzendingen bij de NOS van hun Champions League-wedstrijden bieden ons verbreding van die basis en de mogelijkheid om heel creatief ons partnership in te vullen.” De populariteit van het vrouwenvoetbal is Wolters uiteraard niet ontgaan: “De thuiswedstrijd tegen Bayern is in totaal door maar liefst 1,2 miljoen mensen op TV deels of in z’n geheel bekeken, en in de Johan Cruijff Arena zaten op een doordeweekse avond ruim 20.000 toeschouwers. Dat zijn ongekende cijfers. Met de roadtrip-actie willen we ook een nieuwe dimensie toevoegen aan het vrouwenvoetbal op clubniveau, want volgens mij is dit de allereerste georganiseerde supportersreis naar een internationale uitwedstrijd. Toch een mooie primeur!”