Energiedirect.nl lanceert een nieuwe campagne: "Dat zijn wij”. In de nieuwe commercial wordt het hoofdsponsorschap van PSV benut om uit te dragen dat het energiemerk hetzelfde scherpe aanbod heeft voor iedereen: bestaande én nieuwe klanten.
Met de campagne wil energiedirect.nl haar naamsbekendheid en sympathie voor het merk vergroten.
"Zowel energiedirect.nl als PSV staan in hun eigen markten bekend om hun directe aanpak, zonder te veel aan te trekken van geldende conventies: niet moeilijk doen, eerlijk zijn en klare taal", aldus beide partijen.
Naast spelers van PSV kregen daarom ook fans een belangrijke rol toebedeeld in de commercial. Echte fans in plaats van acteurs. Cees Geel, als fanatiek supporter van PSV, is te horen als voice-over.
Jorrit Pijlman, Formulemanager energiedirect.nl: "Wij zijn de 4e speler in de markt qua grootte, maar hebben nog niet de bekendheid die hoort bij deze positie. Met deze campagne willen we uitleggen wie wij zijn en waarom wij kiezen voor een lekker directe aanpak. Wij vragen ons continu af of het ook ‘eenvoudiger’ kan voor onze klanten. De kracht van de samenwerking met PSV hebben we daarin als uitgangspunt genomen. We vinden elkaar in logisch nadenken en niet moeilijk doen. We zeggen hier vaak gekscherend ‘Gewoon je gezonde (boeren)verstand gebruiken’.”
Norberth Korsmit, partner Triple Double vult aan: "Met die mentaliteit timmert PSV, maar ook energiedirect.nl, al jaren succesvol aan de weg. Het is de mentaliteit die beide merken met elkaar verbindt en dat hebben we vertaald naar een advertising idee. De associaties rond het merk energiedirect.nl moeten worden gebouwd op een slimme combinatie van helder taalgebruik en emotionele beelden. Pure emoties vanuit de sport (spelers en fans) of mensen (klanten)”.
De commercial zal voor het eerst op televisie te zien zijn rondom de Champions League wedstrijd PSV-FC Bayern München op 1 november.