Batterijenmerk Duracell en Brand Activation bureau Playground slaan de handen ineen voor een activatie om awareness te creëren rondom Duracell Powerbank tijdens Down the Rabbit Hole. Het concept de ‘20% Club’ zal exclusief voor het festival worden geproduceerd.
Duracell lanceert dit jaar haar nieuwe generatie Power Banks en wil daarmee de volgende stap richting personal power brand zetten. Playground zal de activatie ‘20% Club’ produceren en uitvoeren tijdens het driedaagse festival Down The Rabbit Hole. De bezoekers kunnen het festival meemaken terwijl hun lege telefoon wordt opgeladen met de Duracell Powerbank.
Jorgo Lialiangas, Head of Marketing & Commercial Strategy Duracell Benelux: "Duracell is het merk dat staat voor unstoppable power. Ook nu de energieconsumptie zo in verandering is blijven we als merk voorop lopen. We lanceren niet alleen onze nieuwe powerbankrange, ook ons “Brand Building Framework” laten we aansluiten op de veranderende consument. Met de 20% Club zijn we volledige geïntegreerd in een voor de doelgroep (millenials) en de productgroep relevante omgeving. Daar maken we een impactvolle connectie en generen we authentieke content (owned en earned) wat de basis vormt voor onze campagne. Vanzelfsprekend stemmen we de mediamix af op de mediaconsumptie van de doelgroep Millenials. Zo blijven we, ook voor deze nieuwe generatie het onbetwiste personal power brand."
Playground combineert deze On The Ground activatie met het produceren van de content voor de campagne van de Duracall Powerbank. Voor de content worden authentieke festivalbezoekers vastgelegd waarbij Down The Rabbit Hole en de activatie ‘20% Club’ het decor vormen. De content zal als (online)campagne van de Duracell Powerbank voor de Benelux dienen.
Daarnaast wil Duracell slim gebruikmaken van UGC binnen de contentmarketing door de ‘Unstoppable Room’ in de ‘20% Club’. Bezoekers die de ‘Unstoppable Room’ binnenstappen worden onderdeel van de spiegelkamer: een visuele waarneming door de eindeloze weerspiegeling. Hiermee stimuleren zij de bezoekers om een Instagram vriendelijke foto te maken.
Vincent Bogaers, Managing Director van Playground, geeft aan dat deze samenwerking een activatie next level is: “Wel vaker trekt Playground de OTG activatie door naar Social Content of Social campagnes, of eigenlijk is dat de vraag van bijna al onze klanten. Maar dat we nu de volwaardige campagne schieten, voelt wel echt als een waardering voor het werk wat wij leveren. Het is zonde als de gave concepten die we bedenken en neerzetten, alleen maar de festivalbezoeker bereiken."
Het driedaagse festival Down The Rabbit Hole vindt aankomend weekend plaats op Vakantiepark De Groene Heuvels in Ewijk.
Foto: Bart Heemskerk