Daikin, hoofdsponsor van schaatsend Nederland, presenteert in haar WK-campagne een wel heel bijzonder feitje: Nederland is op weg naar de 100e gouden medaille op de wereldkampioenschappen. In de video blikken bondscoach Rintje Ritsma en Daikin-ambassadeur Erben Wennemars terug op de 99 gouden medailles die Nederland inmiddels heeft behaald en staat de ‘gouden plak’ van de schaatshelden centraal.
Van 2 tot en met 5 maart strijdt de internationale schaatstop in Thialf om de wereldtitels op de ISU WK Afstanden 2023. Wie kronen zich tot nieuwe wereldkampioenen? En welke schaatser gaat er wellicht met de 100e gouden plak voor Nederland vandoor?
Om de schaatskoorts in heel Nederland aan te wakkeren lanceert Daikin, hoofdsponsor die dit jaar haar 99-jarig bestaan viert, een WK-campagne, geheel in het teken van de ‘gouden medaille’. In de videocommercial, met opnieuw een glansrol voor Rintje en Erben die ook in eerdere Daikin-campagnes zichtbaar zijn, zien we onze Nederlandse kampioenen van de afgelopen jaren voorbij komen, afwisselend met hét gouden eremetaal dat Nederland heeft behaald. De spanning wordt in de video verder opgebouwd... de volgende medaille is de 100e op de ISU WK Afstanden.
Naast de commercial bestaat de WK-campagne uit een online activatie waarbij schaatsfans kans maken op een van de 100 ‘gouden schaatsprijzen’ en een sfeeractie in Thialf zodra de 100e medaille een feit is. De video is tevens een succeswens van de hoofdsponsor aan alle Nederlandse schaatsers die in actie gaan komen op het WK.
De WK-campagne van Daikin is gecreëerd en geproduceerd door sportmarketingbureau House of Sports in samenwerking met TEN Content Agency. Bekijk hieronder de videocommercial.