Toyota en Europees en tweevoudig wereldkampioene Dafne Schippers werken samen op weg naar de Olympische Spelen van 2020 in Tokyo.
Het officiële partnerschap komt voort uit Toyota’s diepe overtuiging dat alle mensen zich vrij moeten kunnen bewegen, om het beste uit zichzelf te halen, laat Toyota weten. "De drive om continu beter te presteren past erg goed bij sprinter Dafne Schippers." Toyota is het eerste automerk dat wereldwijd partner is van de Olympische en Paralympische Spelen.
Dafne Schippers: “Ik ben erg blij met de samenwerking met Toyota. Toyota stelt als merk hoge eisen aan alles wat ze doen en is altijd op zoek naar mogelijkheden om te verbeteren. Dat geldt ook voor mij. Als topsporter werk ik elke dag keihard om steeds een beetje beter te worden.”
Als wereldwijde mobiliteitspartner van de Olympische en Paralympische Spelen wil Toyota de laagste emissiewaardes van een officieel wagenpark op de Olympische en Paralympische Spelen ooit bereiken en zo de spelen minder belastend voor het milieu maken. Tijdens Tokyo 2020 zal Toyota dan ook zoveel mogelijk emissievrije voertuigen inzetten. Dit zijn onder andere een hele reeks volledig elektrische voertuigen (Battery Electric Vehicles) zoals de e-Palette en voertuigen op waterstof (Fuel Cell Electric Vehicles) zoals de Toyota Mirai en de Sora waterstof Bus
Dafne Schippers: “Toyota durft tegen de stroom in te gaan op het gebied van duurzaamheid en innovatie. Dat doorzettingsvermogen van het merk spreekt mij erg aan. Dat herken ik bij mezelf als sprinter. In mijn carrière heb ik tegenslag en tegenwerking gehad, maar ik heb altijd doorgezet en altijd mijn einddoel scherp voor ogen gehouden. Met resultaat.”
De samenwerking tussen Toyota en de nu 27-jarige topatlete is onderdeel van ‘Start Your Impossible’, de wereldwijde campagne van Toyota rondom het partnership met de spelen. Hierbij staat de mens achter de sporter centraal. "We zien vaak alleen het resultaat van alle inspanningen, maar de inspirerende onbegrensde toewijding om continu te verbeteren die daarachter schuil gaat, komt vaak minder aan bod", aldus Toyota. "Juist die passie en de drang naar verbetering, past bij de manier waarop Toyota er gedurende zijn bestaan altijd naar gestreefd heeft het onmogelijke mogelijk te maken."