De commercial van Calvé Pindakaas met Lieke Martens krijgt een vervolg in de vorm van een samenwerking tussen Calvé en de KNVB.
Het Unilever merk steunt de OranjeLeeuwinnen richting Frankrijk. De samenwerking zal worden afgetrapt met een zoektocht naar Ballenmeiden voor de oefenwedstrijden van de OranjeLeeuwinnen in april en juni 2019.
Jean-Paul Decossaux, directeur commercie bij de KNVB: "We zijn blij en trots dat Calvé zich structureel gaat verbinden aan het vrouwenvoetbal en de OranjeLeeuwinnen. Na de succesvolle commercial met Lieke Martens, is dit een mooie vervolgstap om het Nederlands elftal in aanloop naar Frankrijk en het vrouwenvoetbal in het algemeen weer een stap verder te brengen. Calvé is natuurlijk een oer-Hollands en sterk merk, dus we kijken uit naar onze samenwerking."
"Met deze samenwerking willen we kinderen met grote dromen inspireren. We weten dat er heel veel jonge voetballertjes zijn die dromen van een positie in het Nederlands elftal", zegt Janina van der Drift, marketing manager bij Calvé Pindakaas.
Op zondag 31 maart organiseert Calvé Pindakaas een speciale selectiedag voor 50 deelnemers op de KNVB Campus in Zeist. Kinderen van 12 tot 16 jaar maken dan kans op een ticket voor de selectiedag bij aankoop van twee pindakaasreep-verpakkingen, waarvan de bon geüpload kan worden via de website van Calvé.
Het is niet de eerste keer dat Calvė en KNVB samenwerken. 10 jaar geleden werkten Unilever en Albert Heijn samen met de KNVB om kinderen meer te laten bewegen via KNVB Calvė Straatvoetbal.