Ajax en Ziggo creëren een nieuwe baan tijdens de wedstrijd Ajax – Feyenoord: de Buikschuifbaan. Een premium supportersdeck in de vorm van een diagonale grasmat tussen de tribunes van de Johan Cruijff ArenA.
Ajaxfans kunnen hier op een epische manier de club toejuichen tijdens de Klassieker op 27 oktober. De baan is een ode aan de buikschuiver die Marc Overmars maakte na de gewonnen wedstrijd tegen Juventus vorig seizoen.
Fans kunnen een plekje bemachtigen op de Buikschuifbaan tijdens de Klassieker door zich in te schrijven via http://www.ziggo.nl/klassieker (inschrijven kan t/m 23 oktober 12:00 uur). De exclusieve winactie rondom de Buikschuifbaan biedt ruimte voor tien enthousiaste Ajaxfans. Deze fans zullen de Klassieker van hun leven meemaken, hopelijk vol mooie buikschuivers en juichmomenten.
Acht van de tien plekken op de Buikschuifbaan zijn speciaal voor klanten die Ziggo en Vodafone combineren. Abonnees met alleen een Ziggo-abonnement kunnen ook reguliere wedstrijdtickets winnen of een plek als spelersmascotte (kinderen die aan de hand van een speler het veld oplopen). De andere twee plekken op de Buikschuifbaan geeft Andy van der Meijde weg. Daarvoor moeten fans een video van hun buikschuiver of andere vorm van juichen op social media zetten (met openbaar profiel) onder vermelding van #zigGOajax. Deze buikschuivende en juichende fans maken bovendien kans op door spelers gesigneerde Ajax-shirts.
De Buikschuifbaan werd op dinsdag 8 oktober via een advertentie in de Telegraaf aangekondigd met de tekst “Durf jij de baan van Overmars aan?”. Vanaf vandaag verschijnt er ook een video op de Ziggo TV- en social mediakanalen waarin Edwin van der Sar de Buikschuifbaan aankondigt. Glasnost en Kumpany sloegen de handen ineen om als gezamenlijk team een spraakmakend concept te creëren voor VodafoneZiggo. De Buikschuifbaan komt tot leven via videocontent die online en op de kanalen van Ajax en Ziggo loopt, PR en de experience tijdens de Klassieker zelf.
Met de Buikschuifbaan voegt Ziggo wederom een unieke ervaring toe aan het ZigGOwow-platform. Op de buikschuifbaan in de Johan Cruijff ArenA is het voor het eerst mogelijk om tijdens een wedstrijd te juichen zoals de spelers op het veld. Ziggo bood de afgelopen twee jaar al spraakmakende ervaringen aan supporters tijdens het Klassiekerweekend, waaronder het kijken van de wedstrijd vanuit ‘het Ziggo-huisje’.