Bud en Ruud Gullit starten een nieuwe samenwerking en moedigen deze zomer samen de spelers aan. Elke overwinning van Nederland in juni en juli wordt op social media gevierd met een boodschap van Gullit en winacties voor alle voetbalfans om het succes in stijl te vieren. De campagne onthult ook de aanstaande drop van een limited edition fanshirt, waar ontwerper Tom de Regt voor Bud een eigen draai aan heeft gegeven.
Bud is onlosmakelijk verbonden met voetbal en heeft het doel mensen te inspireren, groots te laten denken en hun ambities na te streven. De afgelopen jaren werkte Bud wereldwijd samen met verschillende iconische clubs en spelers uit de sportwereld, waaronder Lionel Messi en AFC Ajax, en is het biermerk trotse sponsor van enkele van de grootste sportcompetities, zoals de Engelse Premier League en de Spaanse La Liga. In de nieuwste samenwerking met voetballegende Ruud Gullit wil Bud voetbalminnend Nederland verbinden om de nationale helden te steunen in hun jacht. Bud en Gullit zullen na elke triomf een boodschap op social media delen met de voetbalfans op weg naar de eindzege.
Bud lanceert daarnaast een limited edition fanshirt, ontworpen door de Nederlandse designer Tom de Regt. De Regt werkte eerder samen met gerenommeerde merken als Daily Paper en ontwierp recent een exclusieve varsity jacket van Bud. Het shirt is beperkt verkrijgbaar bij verschillende horecagelegenheden en in de supermarkt maak je kans op 1 van de 1000 shirts bij aankoop van Bud.
Ruud Gullit: “Ik weet als geen ander hoe het is om kampioen te worden met behulp van de support echte fans. Voetbal brengt ons samen. Juist nu is dat misschien wel belangrijker dan ooit. Met elkaar dromen we ervan om het succes van ‘88 te herhalen. Samen met Bud en alle Nederlandse voetbalfans zullen wij ze de komende weken supporten in het verwezenlijken van hun droom om dit toernooi te winnen.”
Christophe Jadoul, Marketing manager Bud, vult aan: “Ruud is een icoon van het Nederlands’ voetbal. Zijn carrière is het ultieme voorbeeld voor huidige voetballers en fans. Wij zijn dan ook trots dat we met hem samen Nederland kunnen supporten en voetballiefhebbers kunnen inspireren om elke kans op het verwezenlijken van je dromen te grijpen."
Niet alleen worden deze momenten van overwinning via social kanalen van Bud in stijl gevierd. Er is ook een samenwerking met retail partner Jumbo, die klaar zal staan voor voetbalfans tijdens dit grootse toernooi. Bij elke triomf organiseert Bud in samenwerking met Jumbo een winactie waarbij je twee wedstrijd tickets kan winnen voor een meerdaagse trip bij aankoop van Bud. Hier kan je de nationale helden zien spelen bij hun thuisclub in de Premier League in Engeland of tijdens de competitie van La Liga in Spanje.
De actieperiode voor korting op Bud bij de Jumbo-filialen loopt vanaf 13 juni, als het team hun eerste wedstrijd speelt. Na elke wedstrijd wordt er een duoticket uitgereikt, zolang Nederland aan het toernooi mee doet. Men maakt kans op een duoticket bij aankoop van een krat of twee sixpacks Bud via www.jumbo.com/merk/b/bud/actie gedurende de actieperiode. De winnaars worden na het toernooi bekend gemaakt.