Albert Heijn gaat 14 augustus van start met de Back in Shape campagne. Tijdens deze grootste sportcampagne van het jaar, kunnen consumenten een tijdelijk abonnement kopen in alle Albert Heijn winkels en zo (weer) kennismaken met de mooiste sportscholen, groepslessen en bootcamps in heel Nederland. Ruim 800 sportlocaties nemen deel.
De campagne zal landelijk worden geactiveerd op de winkelvloer in alle Albert Heijn winkels van 14 augustus t/m 13 september. Met een uniek aanbod van €29,95 voor 8 weken onbeperkt sporten overal in Nederland kan er tot eind van het jaar een afgerekend worden met de “vakantie- en corona kilo’s”. De consument koopt een ticket met een vaste prijs in de winkel. De tickets kunnen ingewisseld worden in de periode van 14 augustus t/m 31 oktober, waardoor het abonnement tot maximaal einde 2020 loopt.
De campagne wordt ingevuld door sportplatform Champ. Michiel Huisman licht toe: ‘Vanuit onze missie Vrijheid, Fitheid is Champ de link tussen sportlocaties en activatiepartners.’ Het laagdrempelig maken van sportaanbod is cruciaal in het succesvol activeren van sporters. Door corona zijn er veel sporters zoekende naar een nieuwe invulling van hun sportbehoefte. Daarom hebben we gekozen voor een concept van 8 weken onbeperkt sporten tegen een aantrekkelijk tarief. Dit geeft de aanbieders de mogelijkheid om zich goed te kunnen presenteren en de sporters om echt een nieuwe gewoonte te ontwikkelen.’
Huisman vervolgt: ‘Waar tickets regulier in grote getallen verkocht worden voor pretparken, dierentuinen of vakantieparken, is dit voor sport nog nooit gedaan in deze vorm. Door de hoge waarde perceptie, op een aantrekkelijk prijspeil voor zowel locaties als consumenten, verwachten we vele duizenden sporters kennis te laten maken met gyms in hun buurt. Er zijn geen vaste kosten voor deelnemers en men betaald een kleine commissie voor deelname aan de campagne.