AA Drink komt met vervolg op Ready for More-campagne

AA Drink lanceert een vervolg op de Ready for More-campagne die in 2022 is gestart. De sportdrank-specialist zet daarmee in op de individuele sporter en de fysieke en mentale drempels die zij vaak moeten overwinnen. De campagne is opgesplitst in vier verhaallijnen en zet de hardloper, fietser, padelspeler en crossfitter centraal.

In hun nieuwe campagne presenteert AA Drink vier sporters met een eigen verhaallijn, die de uitdaging met zichzelf aangaan. Passend bij de sportkalender wordt deze campagne het hele jaar uitgerold via tv-commercials, online commercials, social media, bannering en (digital) out of home.

Claire Pastoor, Brand Manager bij AA Drink licht toe: “Door de Ready for More-campagne op te splitsen in vier verhaallijnen geven we onszelf de mogelijkheid om gerichter de sporter te bereiken. Naast het uitgebreide media-plan doen we dat ook door aanwezig te zijn bij de vele sport-events die we sponsoren. Je ziet ons dus niet alleen op tv, maar juist ook bij het event waar jij als sporter aan deelneemt.” AA Drink heeft een brede range aan sportdranken die de sporter bij staan voor, tijdens en na het sporten. De verschillende producten staan daarom centraal in de campagne.

Rondom de Marathon Rotterdam start AA Drink met de sport ‘hardlopen’. AA Drink is sponsor van diverse running events in Nederland en België en stimuleert hardlopers het beste uit zichzelf te halen. Naast een mediacampagne wordt ‘Ready for More’ ook door vertaald in fysieke activaties bij sportevents, waarvan de NN Marathon Rotterdam dit weekend plaatsvindt.

Passend bij die sportkalender draait in het tweede kwartaal, rondom alle grote wielerkoersen, de tv-commercial gericht op fietsen. Zodra de World Padel Tour naar Amsterdam komt in het derde kwartaal schakelt AA Drink ook de padel-speler in. Als sponsor van de World Padel Tour Amsterdam Open en de padel-tak van de Koninklijke Nederlandse Lawn Tennis Bond (KNLTB) is AA Drink ook op die events met offline activaties aanwezig. In de laatste maanden van het jaar ziet de AA Drink-doelgroep de fitness-campagne voorbij komen.

Sportmarketingbureau Triple Double heeft de vernieuwde positionering van AA Drink – waarin lokale sporthelden centraal staan - en de daaruit volgende Ready for More-campagne bedacht en uitgevoerd. Het Eindhovense bureau staat ook dit jaar, samen met het Belgische Sportizon, de sportdrank-specialist bij en ondersteunt hen op het gebied van strategie, creatie en uitvoering.

Credits

Opdrachtgever: AA Drink (United Soft Drinks)

AA Drink: Claire Pastoor (Brand Manager), Max Pijnappel (Junior Brand Manager)
Agency: Triple Double en Sportizon
Creatie: Jorn Schakenraad, Derek van der Vlugt
Strategie: Derek van der Vlugt
Account: Hanneke Jaanen, Laurens van Leuken, Zev van Melick
Producent: CZAR Amsterdam
Director: Boris Booij
Producer: Safano Cotino
DOP: Jasper de Kloet
Edit: Erik Verhulst
Grading: Kevin Kimman
Music & Soundmix: Max Gramser
Mediastrategie: Abovo Media