Deloitte langer in golfsponsoring

Deloitte zal in ieder geval tot en met 2015 in golf actief blijven. Dat maakte het accountants- en consultancybureau vandaag bekend.

Deloitte is tot en met 2015 naamgevend sponsor van het Deloitte Ladies Open en sponsor bij het KLM Open. Ook blijft Deloitte sponsor van de Nederlandse Golf Federatie. Christel Boeljon gaat door als ambassadrice van het Deloitte Ladies Open. Het toernooi gaat ook een samenwerking aan met de stichting Make a Wish.

Bestuursvoorzitter van Deloitte Piet Hein Meeter lichtte vandaag tijdens een persconferentie de keuze van Deloitte toe: 'Drie jaar geleden is Deloitte in de golfsport gestapt met een blik op de toekomst en de wil om te investeren in de golfsport. Deze visie is niet veranderd en daarom zetten wij met volle overtuiging onze samenwerking voort. Gesteund door het enthousiasme waarmee onze relaties en medewerkers het golfsponsorship hebben ontvangen, en het uitdagende karakter van de sport dat goed past bij Deloitte, zetten wij met volle overtuiging onze samenwerking voort. Deloitte blijft partner in golf.'

Liz Weima, toernooidirecteur van het Deloitte Ladies Open, is zeer enthousiast over het besluit van Deloitte. “Mede dankzij Deloitte hebben we het toernooi de laatste twee edities weer naar een hoger plan kunnen brengen. Die weg kunnen we nu vervolgen en dat is geweldig voor golf in Nederland in het algemeen en het vrouwengolf in het bijzonder. Dat we daar dan ook de komende jaren nog Christel als boegbeeld voor kunnen inzetten maakt het natuurlijk extra speciaal.”

Ook werd bekend gemaakt dat het Deloitte Ladies Open in 2013 naar de nieuwe baan van Amsterdam International Golf zal verhuizen. Net als vorig jaar wordt het voor NGF leden mogelijk om het toernooi gratis te bezoeken door middel van de speciale kaartenactie. Hiermee willen Deloitte, de NGF en TIG Sports de groei van het toernooi verder stimuleren.