De Lage Landen verbindt zich opnieuw voor vijf jaar als sponsor aan Marathon Eindhoven. Vanaf 2012 wordt het evenement omgedoopt in ‘De Lage Landen Marathon Eindhoven’. Dit hebben Stichting Marathon Eindhoven en De Lage Landen vandaag officieel bekend gemaakt.
Marathon Eindhoven en De Lage Landen willen hun partnership nieuw elan geven door zich zowel op de breedtesport als op de topsport te richten. Het is de ambitie van Marathon Eindhoven een groei te realiseren in het aantal recreatieve deelnemers van 18.000 naar 25.000 in 2016. Ook wordt nog meer aandacht gevestigd op de sfeeractiviteiten, zodat het gezellige karakter een essentieel onderdeel blijft van het evenement. Dit jaar lopen de routes van de Marathon, Halve Marathon en City Run langs het hoofdkantoor van De Lage Landen. Door De Lage Landen worden daar bijzondere sfeeractiviteiten georganiseerd met entertainment voor het publiek en de lopers.
Marathon Eindhoven wil zo het gezelligheidskarakter uitbouwen en dat combineren met een parcours dat tot de snelste van de wereld behoort, zodat zowel recreanten als toplopers er hun persoonlijk record willen komen lopen. Uiteindelijk moet dit in 2014 leiden tot een serieuze aanval op het wereldrecord.
Peter Notten, Voorzitter Marathon Eindhoven, benadrukt: ‘Voor Marathon Eindhoven is deze nieuwe overeenkomst een zeer welkome aanvulling om onze ambities te verwezenlijken. Zowel sportief als organisatorisch. Wij bieden absolute topsport te midden van een loopfeest voor recreanten en bezoekers, een unieke combinatie die uitstekend past bij Brainport. De uitgebreide overeenkomst met De Lage Landen zal de merkbeleving rondom de marathon internationaal versterken. De Lage Landen is sinds 2004 onze hoofdsponsor en al 20 jaar lang onze partner. Ze past met haar Eindhovense roots en een professionele, wereldwijde uitstraling en footprint perfect in het ideaalbeeld van ons partnerprofiel."
Carlo van Kemenade, Vice Chairman of Global Vendor Finance De Lage Landen: ‘We hebben de afgelopen 20 jaar een goede samenwerking met de organisatie van Marathon Eindhoven opgebouwd en de loopsport succesvol zien groeien in de stad. Vanuit onze globale ambitie is het een logisch vervolg om Marathon Eindhoven te steunen bij de wereldrecordpoging. Het geeft de regio niet alleen de mogelijkheid om zich de slimste regio van de wereld te noemen, maar ook de snelste. We willen hierin dan ook nadrukkelijk een breder podium creëren door partijen als bijvoorbeeld Brainport en Design Academy te betrekken. Daarnaast willen we dit evenement gebruiken om naast De Lage Landen ook onze andere labels Freo en Athlon te presenteren. We hebben veel vertrouwen in de organisatie en willen samen met hen de "De Lage Landen Marathon Eindhoven” nog succesvoller maken. We zien uit naar het succesvol verwezenlijken van onze doelstellingen.’