De mannen van het schaatsteam van Jac Orie hebben met BrandLoyalty een nieuwe hoofdsponsor gevonden
BrandLoyalty is een internationaal consultancybureau dat marktleider is op het gebied van loyaliteitsprogramma's binnen de foodretail. Het bedrijf verbindt zich in eerste instantie voor drie jaar aan de mannenschaatsploeg. BrandLoyalty betaalt ca. 1 miljoen euro per jaar
De vrouwelijke schaatsers van het team krijgen een eigen hoofdsponsor. Die wordt eind oktober bekendgemaakt, maar is een consumentenmerk dat zich op vrouwen richt.
Beide teams krijgen een a-licentie, waarbij voor het vrouwenteam dispensatie is gekregen omdat men niet de verplichte zes rijdsters heeft.
Brand Loyality gaat de sponsoring inzetten voor arbeidsmarketing. Claudia Mennen, CFO van BrandLoyalty: "Wij zijn constant op zoek naar toptalent. We geloven erin dat dit sponsorship ons daarbij gaat helpen, het gaat ons meer bekendheid opleveren en verbindt ons met het succes van deze bijzondere sportploeg."
De overeenkomsten zijn het werk van een langdurige zoektocht naar sponsors voor de ploeg door sportmarketingbureau Triple Double.