BMW Group Nederland heeft het contract met het KLM Open met drie jaar verlengd tot en met 2015.
In Nederland was BMW al in de jaren ‘80 een trouwe partner van het KLM Open. Sinds 2004 is BMW onafgebroken sponsor van het Nederlandse toernooi op de European Tour. Naast het KLM Open is BMW tevens sponsor van het Deloitte Ladies Open. Alle officials en spelers zullen tijdens de toernooidagen in een van de, van een groen energielabel voorziene BMW's, worden vervoerd. Tevens zal BMW elk jaar een hole selecteren waar de eerste speler die een hole-in-one slaat een auto verdient.
Daan Slooter, toernooidirecteur KLM Open: “BMW is een prachtig merk om bij het KLM Open te kunnen etaleren. De service die wij dankzij BMW kunnen bieden aan de spelers als het gaat om de courtesy cars of de hole-in-one prijs, is van het allerhoogste niveau. Hun betrokkenheid en innovatieve en kwalitatieve invulling van sponsorships is indrukwekkend.'
Peter Haug, BMW Nederland: ”De golfsport is een ideale plek om onze merkwaarden, dynamiek en precisie te laten zien. We laten onze klanten en de toeschouwers graag genieten van een topevenement. Met onze betrokkenheid bij het Deloitte Ladies Open en het KLM Open kunnen we de ontwikkeling van de golfsport in Nederland verder ondersteunen.'
Naast het KLM Open is BMW onder meer sponsor van het BMW Championship, de Ryder Cup, de BMW PGA Championship, de BMW Masters het BMW International Open, de European Tour. BMW is tevens organisator van ‘s werelds grootste toernooi-serie voor amateurs.