ABN AMRO verlengt golfsponsorships

ABN AMRO verlengt haar sponsoring van zowel het KLM Open als Deloitte Ladies Open met 3 jaar. ABN AMRO blijft daarmee partner van het KLM Open en het Deloitte Ladies Open tot en met 2015.

Ernst Boekhorst, Manager Sponsoring & Events ABN AMRO: 'De voornaamste redenen om de overeenkomst te verlengen zijn enerzijds de toenemende waardering en belangstelling van onze klanten voor dit topevenement en anderzijds het feit dat we zelf in staat zijn veel activiteiten voor onze klanten op het toernooi neer te zetten. Dat laatste gebeurt middels het zelf actief golfen in de week van het KLM Open en ook meer passief middels het volgen van bijvoorbeeld een inhoudelijk seminar of congres in combinatie met een toernooibezoek. Ook het feit dat we de komende jaren meer aandacht gaan besteden aan het gehandicapte golf heeft een bijdrage geleverd aan de positieve besluitvorming. ABN AMRO is dan ook zeer verheugd zich ook voor de komende jaren te kunnen verbinden aan het KLM Open.'

ABN AMRO is sinds 2007 partner van het KLM Open en het Deloitte Ladies Open en is mede verantwoordelijk voor de groei van de toernooien in de laatste vijf jaar. Het KLM Open behoort met bijna 50.000 toeschouwers tot de best bezochte toernooien van de European Tour. Het prijzengeld is sinds 2007 gestegen naar € 1,8 miljoen en daarmee is het KLM Open het hoogst gedoteerde sportevenement van Nederland.

Toernooidirecteur Daan Slooter is verguld met de verlenging. 'ABN AMRO is als partner van groot belang voor het succes van het toernooi. Uit deze verlenging spreekt vertrouwen in het KLM Open en in de golfsport. ABN AMRO steunt golf niet alleen in de top, maar ook bijvoorbeeld in de gehandicapte sport. Deze maatschappelijke insteek is voor mij als toernooidirecteur en voor TIG Sports als organisator zeer waardevol.'

Het Deloitte Ladies Open wordt van 1 tot en met 3 juni gespeeld op de baan van Golfclub Broekpolder. Het KLM Open wordt van 6 tot en met 9 september gespeeld op de Hilversumsche Golf Club.